یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
سالن مطالعه

حوزه/ مومن‌زاده گفت: افزایش زیربنای کتابخانه‌ای و توسعه فضاهای فرهنگی نیاز شهر شیراز است که با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی این مهم تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، در ادامه طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، دو سالن مطالعه «ویرگول» و «شیوا» ویژه بانوان با ظرفیت مجموع ۸۰ صندلی با حضور مهدی مومن‌زاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس و محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به بهره‌برداری رسید.

مهدی مومن‌زاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در مراسم بهره‌برداری از سالن شیوا در شیراز، اظهار داشت: افزایش زیربنای کتابخانه‌ای و توسعه فضاهای فرهنگی نیاز شهر شیراز است که با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی این مهم تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سالن‌های مطالعه به‌صورت تخصصی برای کاربرانی که به‌خدمات قرائت خانه نیاز دارند، راه‌اندازی می‌شود و نیاز بسیاری از مخاطبان کتابخانه‌ها به ویژه دانش آموزان، دانشجوان و پژوهشگران را تأمین می‌کند، لذا از ایجاد سالن‌های مطالعه مجوزدار در استان حمایت خواهیم کرد.

محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۵ سالن مطالعاتی به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز کرد: با افزوده شدن این ۵ سالن، تعداد سالن‌های مطالعاتی استان به ۲۴ باب افزایش می‌یابد که از این میان ۱۸ سالن در شهر شیراز است.

وی با اشاره به نظارت بر روند فعالیت سالن‌های مطالعه در استان، تأکید کرد: تمامی سالن‌های مطالعه در استان باید برای فعالیت از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس مجوز دریافت کنند.

گفتنی است سالن مطالعه «ویرگول» با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و ظرفیت ۳۹ نفر در خیابان خلبانان و سالن مطالعه «شیوا» با ظرفیت ۴۰ نفر و در زیربنای ۱۵۰ مترمربع در خیابان میرزای شیرازی در شهر شیراز به بهره‌برداری رسیده است، ارائه سالن‌های مطالعه، بخش غذاخوری و اینترنت پرسرعت از جمله امکانات این سالن‌های مطالعه مجوزدار است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha